پروژه 24

پروژه 24

دانلود پروژه و حل تمرین و گزارش کارآموزی و تحقیق و مقاله و جزوه و کتاب

نظرسنجی سایت

رشته تحصیلی شما؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1222
  • بازدید دیروز : 1106
  • بازدید کل : 2386404

دانلود پروژه سیستم های مانیتورنیگ صنعتی و HMI


دانلود پروژه سیستم های مانیتورنیگ صنعتی و HMI

دسته بندی

مهندسی برق
فرمت فایل PDF - Word
حجم فایل 2 MB
تعداد صفحات فایل 70

 

سیستم Monitoring و Operating : این مجموعه در اتاقی به نام اتاق مرکزی یا CCR که مخفف Central control Room میباشد، نصب میگردد و اپراتورها از طریق این واسط ها کنترل واحد ها را انجام میدهند.از آنجاییکه این سیستم ها رابط بین کاربر و ماشین آلات موجود در سایت میباشند.به آنها اجمالا HMI یا رابط بین ماشین و انسان گفته میشود.آشنایی با مانیتورینگ صنعتی یکی از مواردی میباشد که به همه مهندسین صنعت برق پیشنهاد میشود.سیستم مانیتورینگ یک سیستم کنترل و نمایش است که اپراتور می تواند بواسطه آن با پروسه مورد نظر یک ارتباط کنترلی برقرار نموده و تمام تنظیمات مورد نیاز را بواسطه شرایط تولید و کنترل انجام دهد و این سیستم معمولاً به صورتهای سیاه و سفید و رنگی و برای کنترل بصورت شستی دار و لمسی ساخته می شود که بدلیل امکان طراحی بالا میتواند حتی از پروسه کنترل شونده شماتیک های متحرکی را به منظور شبیه سازی و کنترل بهتر ایجاد نماید.

HMI مخفف عبارت Human Machine Interface است و به معناي واسطه بين انسان و ماشين مي باشد. از آن براي مانيتور كردن و مشاهده پارامترهاي دستگاههاي صنعتي مثل PLC و اينورتر و…. استفاده مي شود. HMIدر واقع يك مانيتور LCD است كه مي توان آن را برنامه ريزي نمود و همچنين به كمك آن مي توان پارامترهاي مختلف را تغييرداد و سيستم را كنترل نمود.در واقع HMI یک برنامه ی گرافیکی است که در آن کلید ها ، نمایشگر ها ، عقربه ها و …. توسط اشکال گرافیکی ایجاد شده اند ، در این برنامه با انتخاب هر المان گرافیکی ( مثلا کلید ) کد متناظر با آن از طریق پورت ، سخت افزاری که برنامه بر روی آن نصب شده به دستگاه مورد نظر ما ارسال می گردد .تا مدتی پیش برای امور فوق از كامپیوتر استفاده می شد ولی نرم افزارهای كامپیوتری آسیب پذیر هستندو هر از گاهی دچار ویروس می گردند كه این امر باعث صدور فرامین اشتباه گشته و میلیون ها دلار ضرر اقتصادی برای كمپانی های آمریكایی و اروپایی به همراه داشته است. لذا برای كنترل و مانیتورینگ دستگاه ویژه ای به نام HMI طراحی شد.

 

 


مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 918

برچسب های مهم

در صورت هرگونه مشکل و مغایرت در دانلود فایل ها به پشتیبانی سایت مراجعه کنید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما