پروژه 24

پروژه 24

دانلود پروژه و حل تمرین و گزارش کارآموزی و تحقیق و مقاله و جزوه و کتاب

نظرسنجی سایت

رشته تحصیلی شما؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 616
  • بازدید دیروز : 1222
  • بازدید کل : 2387020

دانلود جزوه نگهداری و تعمیرات سیستمهای Condition Monitoring


دانلود جزوه نگهداری و تعمیرات سیستمهای Condition Monitoring

نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت (CBM)، مؤثرترین استراتژی موجود برای مدیریت دارایی‌های فیزیکی است که برای پیاده‌سازی این استراتژی از ابزار پایش وضعیت (Condition Monitoring) استفاده می‌شود. در CM تعمیر براساس وضعیت ماشین که تحت مراقبت قرار دارد، انجام می‌شود. در این روش به جای تعمیرات ادواری، پایش وضعیت ماشین به صورت دوره‌ای انجام و تعمیرات تنها در زمانی که دستگاه احتیاج به تعمیر دارد، انجام می‌شود.روش‌ها و تکنیک‌هایی همچون آنالیز ارتعاشات، آنالیز روغن و ذرات فرسایشی، ترموگرافی، آنالیز آلتراسونیک و غیره از جمله تکنیکهای CM می‌باشند که در این میان و به اذعان اغلب متخصصین، آنالیز ارتعاشات یکی از اساسی‌ترین و کارآمدترین تکنیکهای CM برای ماشین آلات و تجهیزات دوار است. در بسیاری از صنایع و کارخانجات، تجهیزات دوار جزء تجهیزات کلیدی به شمار می‌روند، لذا اهمیت تکنیک آنالیز ارتعاشات برای اجرای CM در اینگونه صنایع کاملا آشکار است. پایش وضعیت در صنایع زیر در سراسر کشور در حال اجرا است: – نیروگاه‌های بخار، گازی و آبی – صنایع نفت و گاز – صنایع فولاد – مجتمع پتروشیمی – صنایع چوب و کاغذ – کارخانه‌های سیمان – حمل و نقل – صنایع خودرو سازی – صنایع غذایی و فرآوری.

 

اهداف و مزاياي CM

هر حركتي در صنعت جهت بهبود بهره وري و كاهش هزينه ها مي باشد. نخستين سوال مديراني كه تا كنون تجربه CM در واحدهاي خود نداشته اند شايد همين مزاياي CM باشد اهم اين مزايا به شرح زير مي باشد:

۱- كاهش توقف تجهيزات خصوصا توقفهاي غير منتظره (به دليل اطلاع از وضعيت تجهيز و انجام تعمير تنها در صورت بروز اشكال در دستگاه)

۲- كاهش هزينه تعمير تجهيزات و مصرف قطعات يدكي (به دليل جلوگيري از خرابي هاي ثانويه و عدم باز شدن دستگاه در موارد غير ضروري)

۳-كاهش زمان تعمير تجهيز (با برنامه ريزي زمان تعمير و نياز به تعويض قطعات معيوب كه از قبل آماده شده است)

۴- افزايش كيفيت محصولات

۵- افزايش قابليت اطمينان

۶- افزايش بهره وري (با كاهش فرصتها و محصولات از دست رفته)

۷- بهبود دانش فني در مجموعه

 

فهرست مطالب:

  • انواع روشهای نگهداری و تعمیرات
  • سیستمهای Condition Monitoring
  • آنالیز ارتعاشات
  • آنالیز روغن
  • آنالیز صوت
  • ضمائم

 


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

در صورت هرگونه مشکل و مغایرت در دانلود فایل ها به پشتیبانی سایت مراجعه کنید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما