گزارش كارآموزی مجتمع فولاد اهواز
تعداد صفحات: 33
فرمت: word
براي اطلاعات از وضعيت داخل موتور از گيج روغن ( ميل روغن نما ) و درجه فشار روغن ( فشار سنج ) استفاده كنيد . روغن الوده را مي توان بوكشيد و در موارد جدي روغن را نزديك سيني كارتر بيرون مي زند . وقتي گيج روغن را نزديك منيفولد داغ نگه داريد اگر روغن آب داشته باشد، بخار مي شود . اتيلن گليكول ( ضد يخ ) با روغن واكنش انجام مي دهد و مايع قهوه اي رنگ و چسبناكي توليد مي كند كه روي گيج روغن مشهود است . فشار روغن به سرعت بايد بالا برود و اگر ياتاقانها خوب باشند ، تحت بار نبايد تغيير كند.
با اندازه گيري ولتاژباتري در هنگام موتور گرداني مي توان عيوب سيستم راه اندازي را به سرعت تشخيص داد . اگر ولتاژ به اندازه 25 درصد يا بيشتر كاهش يابد بايد غلظت آب اسيد باتري را اندازه گيري كند و در جستجوي خانه اي از باتري باشد كه اتصال كوتاه كرده است . استارت و كابلهاي آن را ، بر اساس ميزان جريان كشي ، وارسي كنيد: اگر استارت بيش از اندازه جريان مي كشد نشان دهنده مقاومت مدار است.
بسياري از وضعيتها از قبيل پايان بودن توان موتور ، دود كردن موتور ، بد كاركردن در دور آ رام ، نرم كارنكردن و بد روشن شدن را مي توان به موتور يا سوخت مربوط كرد . اگر با استفاده از سوخت پاش سالم مشكل حل نشد، آزمونهاي تراكم و نشت سيلندر را ، به شرحي كه در ادامه مطلب مي آيد انجام دهيد . آزمونهايي كه روي موتور انجام مي شود ، از آزمونهايي كه روي سيستم سوخت پاشي انجام مي شود آسانترند و مي توان آنها را داخل محوطه انجام داد.
عيب هاي مكانيكي موتور
نشت روغن
دود سياه يا خاكستري تيره
آزمون فشار بخار كارتر
صداي ياتاقان ميل لنگ
تجزيه روغن
سيستم سوخت رساني
ارزيابي كيفيت سوخت
آزمون هاي سيستم سوخت رساني
آب
روغن سوزي
پايين بودن ميزان كمپرس
آزمون نشت سيلندر
پمپ سه گوش
مدار سوخت پر فشار
سوخت پاشها
پمپ سوخت پاش
سيستم هواكش
توربو شارژ كن
گرفتگي لوله برگشت سوخت
سيستم تخليه دود
سيستم راه اندازي موتور
مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان
برچسب های مهم