پروژه 24

پروژه 24

دانلود پروژه و حل تمرین و گزارش کارآموزی و تحقیق و مقاله و جزوه و کتاب

نظرسنجی سایت

رشته تحصیلی شما؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 194
  • بازدید دیروز : 1263
  • بازدید کل : 2399192

دانلود پروژه انرژی جزر و مدی


دانلود پروژه انرژی جزر و مدی

دسته بندی برق
فرمت فایل پاورپوینت
حجم فایل 651 KB
تعداد صفحات فایل  145

دانلود پروژه انرژی جزر و مدی

 

جزر و مد انرژی حاصل از اقیانوس ها و دریا هاست.

 

همانطور که میدانید بالاآمدن سطح آب دریاها را مد (High Tide) و پائين آمدن سطح آب را جزر (Low Tide) میگویند و اختلاف این دو سطح را اختلاف سطح جذر و مد (Tidal Range).

 

افزایش ارتفاع آب به دلایلی که در این پروژه ذکر می شود باعث به و جود آمدن انرژی جزر و مدی می شود.بعد از به وجود آمدن جزر و مد میتوان با ساختن سد در کنار دریاها این انرژی را مهار کرد و از آن برای تولید برق استفاده کررد.مقدار انرژی به دست آمده از انرژی جزر و مدی بسیار زیاد است.به طوری که بعضی که از کشورها

 

تاریخچه جزر و مد به 2450 سال قبل از میلاد مسیح می رسد ، جایی که در هند بعد از حفاری مکانی یک حوضچه جزر و مدی کشف شده بود.

 

چندین نظریه مختلف در مورد انرژی جزر و مد وجود دارد که از مهمترین ان ها میتوان به نظریه گاليله ، دكارت(فيلسوف فرانسوي) و كپلر را نام برد که نظریه کپلر از همه بیشتر طرفدار پیدا کرد.

 

زمانبندي جزر و مد از روزي به روز ديگر متفاوت است و آن هم به خاطر آنكه مدار ماه برحسب منظم 24 ساعت اتفاق نمي افتد. در عوض چرخش ماه به دور زمين هر 24 ساعت و 50 دقيقه يكبار رخ مي دهد. در بين اين مدت، جزر و مد دوبار رخ مي‌دهد كه در نتيجه سيكل آن كمتر از 12 ساعت و 25 دقيقه است.

 

نیروگاه های جزر و مد به صورت سیکلی کار می کنند بر عکس نيروگاههاي آبي که در يكي از 2 حالت عمده پيك يا بار پايه كار مي كند.از این رو در این پرژه به طور کامل به بررسی نحوه کار نیروگاه جزر و مدی نیز پرداخته شده است.

 

 


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

در صورت هرگونه مشکل و مغایرت در دانلود فایل ها به پشتیبانی سایت مراجعه کنید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما