پروژه 24

پروژه 24

دانلود پروژه و حل تمرین و گزارش کارآموزی و تحقیق و مقاله و جزوه و کتاب

نظرسنجی سایت

رشته تحصیلی شما؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 692
  • بازدید دیروز : 1360
  • بازدید کل : 2381155

پروژه کنترل توزیع شده ی بار- فرکانس تحت شبکه در سیستم قدرت چند ناحیه اي بهم پیوسته


پروژه کنترل توزیع شده ی بار- فرکانس تحت شبکه در سیستم قدرت چند ناحیه اي بهم پیوسته

پروژه کنترل توزیع شده ی بار- فرکانس تحت شبکه در سیستم قدرت چند ناحیه اي بهم پیوسته

 

تعداد صفحات : 124

فرمت : word

 

 

همزمان با پیچیده تر شدن سیستم قدرت، تجدید ساختار هاي ایجاد شده در آن و حرکت هاي نو صورت گرفته در راستاي شبکه هاي الکتریکی هوشمند، استفاده از شبکه ي مخابراتی به عنوان بستر انتقال داده افزایش یافته است. مزایاي فراوان سیستم هاي کنترل تحت شبکه سبب شده است تا به کارگیري آن ها در سیستم قدرت به عنوان یک ضرورت مطرح گردد. یکی از حوزه هاي مورد استفاده از سیستم هاي کنترل تحت شبکه در سیستم قدرت، پشتیبانی از سرویس هاي جانبی از جمله سیستم کنترل بار-فرکانس در محیط تجدید ساختار یافته می باشد.

کنترل فرکانس –که به عنوان یکی از وظایف اصلی سیستم کنترل تولید خودکار شناخته می شود - یکی از مهم ترین مسائل کنترلی در طراحی و عملکرد سیستم قدرت بشمار می رود. در یک سیستم قدرت چند ناحیه اي بهم پیوسته، سیستم هاي کنترل تولید خودکار براي گروهی از نیروگاه ها طراحی و بکار گرفته می شود. نگه داشتن انحرافات فرکانس در محدوده مجاز و تبادلات توان بین نواحی کنترلی نزدیک به مقادیر برنامه ریزي شده ي خود دو وظیفه ي اصلی سیستم کنترل تولید خودکار می باشد. دریافت سیگنال از نواحی کنترلی و انتقال سیگنال هاي کنترلی کنترل تولید خودکار از طریق شبکه ي مخابراتی صورت می پذیرد. یکی از چالش هایی که در شبکه هاي مخابراتی برانگیخته می شود، تأخیر زمانی در ارسال و یا دریافت سیگنال هاي کنترلی است.

تأخیر زمانی به گونه اي است که می تواند عملکرد سیستم کنترل بار-فرکانس را تحت تأثیر قرار دهد و یا حتی سبب ناپایداري سیستم قدرت گردد. در این پروژه، ابتدا به بررسی میزان تداخل و وابستگی بین نواحی کنترلی در سیستم قدرت چند ناحیه اي بهم پیوسته پرداخته شده است. با بررسی میزان تداخل و وابستگی بین نواحی کنترلی بر مبناي باند هاي گریشگورین در این پژوهش، این نتیجه حاصل شد که تداخل بین نواحی کنترلی در سیستم قدرت سنتی و تجدید ساختار یافته میزان قابل ملاحظه می باشد. از این رو، انتظار می رود تا با به کارگیري ساختار کنترلی توزیع شده بتوان عملکرد کنترلی سیستم کنترل تولید خودکار را بهبود داد. در ادامه، با ارائه ي دو روش کنترلی جدید به طراحی کنترل کننده ي مقاوم بر مبناي معماري کنترلی توزیع شده براي سیستم کنترل تولید خودکار پرداخته شده است. در روش کنترلی اول، اثر تداخلی بین نواحی کنترلی در سیستم قدرت چند ناحیه اي به صورت ورودي در معادلات حالت هر ناحیه ي کنترلی در نظر گرفته شده است. در این روش، قانون کنترلی در هر ناحیه ي کنترلی به گونه اي پیشنهاد شده است تا کنترل کننده در هر ناحیه، علاوه بر اطلاع از حالت هاي ناحیه ي کنترلی خود، از حالت هاي نواحی کنترلی مجاور خود نیز اطلاع داشته باشد و در نتیجه، کنترل کننده با اطلاعات بیشتر به کنترل سیستم بپردازد و بهبود بیشتري در پایداري و عملکرد سیستم ایجاد نماید. در روش کنترلی دوم، اثر تداخل بین نواحی کنترلی به عنوان اختلال در نظر گرفته شده است.

ساختار کنترلی پیشنهادي در این روش به گونه اي است که با وارد نمودن اندازه ي تأخیر در مراحل طراحی کنترل کننده و همچنین، در نظر گرفتن ماتریس هاي وزنی مناسب ؛ ضمن کاهش محافظه کاري، عملکرد مقاوم بهتري را در مقایسه با دیگر کنترل- کننده هاي مشابه از خود نشان می دهد. به منظور نشان دادن کارایی روش هاي پیشنهادي، شبیه سازي هایی در سیستم قدرت سه ناحیه اي بهم پیوسته انجام خواهد شد. این شبیه سازي ها، در دو محیط سنتی و تجدید ساختار یافته سیستم قدرت انجام شده و در سناریوهاي مختلفی از بار، تأخیر هاي زمانی مختلف و در حضور نامعینی هاي پارامتري در سیستم، به ارزیابی کمی و کیفی نتایج به دست آمده خواهیم پرداخت .

 


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

در صورت هرگونه مشکل و مغایرت در دانلود فایل ها به پشتیبانی سایت مراجعه کنید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما