پروژه 24

پروژه 24

دانلود پروژه و حل تمرین و گزارش کارآموزی و تحقیق و مقاله و جزوه و کتاب

نظرسنجی سایت

رشته تحصیلی شما؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 668
  • بازدید دیروز : 1004
  • بازدید کل : 2379771

دانلود تحقیق انواع کابل های الکتریکی و کابل های زیردریا


دانلود تحقیق انواع کابل های الکتریکی و کابل های زیردریا

دانلود تحقیق انواع کابل های الکتریکی و کابل های زیردریا

 

تعداد صفحات: 90

فرمت: word

 

بافه یا شاه‌سیم یا کابل (به انگلیسی: Cable)، به یک یا چند سیم یا طناب که در کنار هم یا به صورت بسته، به‌هم‌پیچیده یا به‌هم‌بافته برای شکل‌دادن یک مجموعهٔ یگانه هستند، گفته می‌شود. در مکانیک، کابل‌ها برای بالابردن و کشیدن به کار می‌رود. در برق، از آن‌ها برای هدایت جریان برق استفاده می‌شود. یک کابل نوری دارای یک یا چند فیبر نوری در یک پوشش محافظ است که از فیبرها محافظت می‌کند. کابل مکانیکی را به طور تخصصی‌تر طناب فولادی (یا سیم بکسل) می‌نامند.

مهم‌ترین و بیشترین عایقی که در ساختمان کابلها بکار می‌رود P.V.C (پلی وینیل کلراید) است که پرتو دور یا پلاستیک نامیده می‌شود. P.V.C عایقی غیرقابل اشتعال است و این مزیت خوبی در کابلها می‌باشد. دارای انعطاف‌پذیری زیادی می‌باشد. مواردی مانند ارزانی تولید انبوه و سادگی ساخت باعث شده که بیش از ۹۰ درصد کابلهای فشار ضعیف از این عایق درست شوند. نوعی عایق دیگر بنام PET (پلی اتیلن) برای کابلها بکار می‌رود که آتشگیر بوده و در مکانهای اختصاصی بکار می‌رود. در بعضی از کابلها از عایق لاستیکی استفاده می‌شود که کاربرد زیادی ندارد.

هادی کابل‌ها از جنس مس و یا آلومینیوم می‌باشند. در صورتیکه بخواهیم از کابلی با هادی آلومینیوم برای کابل کشی هوایی استفاده کنیم باید یک رشته آن فولاد باشد.

با توجه به اهمیت انتقال انرژی و همچنین مبادله داده و اطلاعات در عصر حاضر، شناخت محیط های مختلف برای انتقال داده و انرژی امری است که اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست. در زمینه انتقال داده محیط های گوناگونی از قبیل امواج رادیویی ، مایکروویو ، کابل های نوری و کابل های کواکسیکال و … وجود دارند.در این میان گاهی اوقات برای اتصال نقاط به یکدیگر از کابل های نوری زیر دریایی(submarine optic cable ) استفاده می شود.

طبقه بندی بسیار بزرگی از صنایع کابل های خاص را کابل های دریایی به خود اختصاص می دهند.

تنوع این کابل ها به شرح زیر می باشد:

۱- کابل کشتی

کابلهای کشتی را به نام های زیادی می شناسند از جمله Marine Cables ، Shipboard Cables، و در بعضی از موارد که کابل های دریایی کاربرد نظامی داشته باشند از آنها به نام Navy Cables نیز نام می برند.

۲- کابل فراساحلی (Offshore)

کابل های فراساحلی همانگونه که از نام آنها مشخص است بر روی سکوهای حفاری یا جهت بهره برداری نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

۳- کابل زیردریایی

کابل های زیر دریایی با توجه به شرایط کاربرد آنها به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

– کابل کف خواب دریا (Subsea Cables)

– کابل فشار متغیر (کابل های فشار متغیر مقاوم در برابر آب شور)

– کابل غواصی (Diving Cables)

 

 


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 612

برچسب های مهم

در صورت هرگونه مشکل و مغایرت در دانلود فایل ها به پشتیبانی سایت مراجعه کنید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما