پروژه 24

پروژه 24

دانلود پروژه و حل تمرین و گزارش کارآموزی و تحقیق و مقاله و جزوه و کتاب

نظرسنجی سایت

رشته تحصیلی شما؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 382
  • بازدید دیروز : 930
  • بازدید کل : 2352395

دانلود پروژه نمایش و کنترل دمای محیط در لب ویوو


دانلود پروژه نمایش و کنترل دمای محیط در لب ویوو

دسته بندی الکترونیک
فرمت فایل شبیه سازی و طراحی
حجم فایل 1.95 MB
تعداد صفحات فایل 50

دانلود پروژه نمایش و کنترل دمای محیط در لب ویوو

مقدمه :

در این پروژه هدف طراحی یک سیستم مانیتورینگ، کنترل و ثبت اطلاعات دمایی در یک بازه مشخص بوده است. یک حسگر دمای LM35 به میکروکنترلر ATMEGA8 و مدار مجتمع FT232R که یک مبدل سریال به USB و بر عکس است، متصل شده است. علت استفاده از این مدار مجتمع حذف پورت سریال در رایانه­ های امروزی است. کنترل کننده دما یک کنترل روشن-خاموش با باند مرده انتخاب شده است. در برنامه نوشته شده در نرم افزار LabVEW قابلیت اجرا در دو حالت اتومات و دستی پیش­بینی شده و قابلیت نمایش و ذخیره اطلاعات در یک فایل متنی بصورت پیوسته و در بازه‌های زمانی مشخص دیده شده است. این پروژه شامل طراحی مدارات الکترونیکی، برد مدار چاپی، طراحی برنامه نرم افزاری LabVIEW و برنامه میکروکنترلر شده و همچنین قسمت­های سخت افزاری ساخته شده است. نتایج نشان دهنده عملکرد مناسب کنترل کننده و نرم افزار مانیتورینگ می­باشد.

در بسیاری از محیط‌ها بدلیل عدم وجود کنترلر دمای محیط ، مقدار زیادی انرژی از دست می‌رود و همچنین در بسیاری از محیط‌ها مانند اتاق‌های کودک، گلخانه‌ها و دامداری‌ها و… نیاز است که دما در یک بازه مشخصی باشد و تغییرات دما خسارات مالی و حتی جانی می‌تواند داشته باشد. پس کنترل و نگهداری دما در یک بازه مشخص می‌تواند در صرفه جویی انرژی کمک و همچنین از به بار آمدن خسارات جلوگیری ‌کند.

در طراحی مانیتورینگ و کنترل دمای محیط چندتا فرض را برای طراحی در نظر می‌گیریم که سخت افزار و نرم افزار پروژه بنا به این فرضیات پیاده سازی شده است. فرض اول این است که تغییرات دمای محیطی که می‌خواهیم این کنترل کننده نصب شود در حد تغییرات محیط زندگی انسان می‌باشد. پس در انتخاب قطعات و دمای کاری آنها با این فرض انتخاب خواهند شد. فرض دوم این است که یک تهویه هوا یا فن در محیط وجود دارد که اگر دما بیشتر از دمای محیط شد با این تهویه دما را پایین آورده شود. فرض سوم وجود یک هیتر یا بخاری برقی است. در صورت سرد شدن محیط با این هیتر دما را گرم کند.

طراحی و ساخت یک سیستم سخت افزاری و نرم افزاری مانیتوریگ و کنترل دمای محیط با کنترلر باند مرده و نرم افزار کامپیوتری می‌باشد. پروژه نهایی یک سخت افزار که سنسور و رله‌های هیتر و فن روی آن نصب هستند. نرم افزار نهایی یک نرم افزار با LabVIEW که کنترل کننده باند مرده روی آن پیاده شده و همچنین دما بصورت پیوسته در داخل یک فایل ذخیره می‌شود است.

 

 


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

در صورت هرگونه مشکل و مغایرت در دانلود فایل ها به پشتیبانی سایت مراجعه کنید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما