( -- قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 165
موضوع: روند ثبت اسناد در دفتر املاك مقدمه 1-تعريف : مراد از حقوق ثبت اسناد و املاك مجموع قوانين و مقررات مربوط به ثبت اسناد واملاك است گفتار اول : ثبت ثبت به معناي قرار دادن ،برقرار كردن و يا پا برجا كردن ،نوشتن ، يادداشت كردن و مطلبي را در دفتر نوشتن . از لحاظ حقوقي ثبت عبارت است از : نوشتن قرار داد يا يك عمل حقوقي يا احوال شخصيه يا يك حق ( مانند حق اختراع ) و يا هر چيز ديگر ( مانندعلامات ) دردفاتر مخصوصي كه قانون معين ميكند، مانند : ثبت املاك و ثبت معاملات غير منقول و ثبت حق اختراع و ثبت علائم و ثبت احوال و غيره . گفتار دوم : اسناد اسناد به فتح همزه ، جمع مكسر سند است . به معناي چيزي كه به آن اعتماد كنند ، نوشتهاي كه وام يا طلب كسي را تعيين كند يامطلبي را ثابت نمايند . سند درمادهي 1284 قانون مدني چنين تعريف شده :« هر نوشتهاي است كه در مقام دعوي يا دفاع قابل استناد باشد .» به طور كلي سند نوشتهاي است كه براي اثبات چيزي قابل تمسك و استفاده باشد و نيز به نوشتهاي گويند كه وام يا طلب كسي را معين سازد و يا مطلبي را ثابت كند . گفتار سوم : املاك به فتح همزه ، جمع مكسر ملك است . ملك به كسر ميم ، آنچه در قبضه و تصرف انسان باشد ، زمين يا چيز ديگر كه مال شخص باشد . در قانون ثبت تعريفي از ملك نشده ولي ميتوان ملك را با تعريف مندرج در فصل اول مواد 12 الي 18 قانون مدني كه تعريف مال غير منقول است تطبيق داد . به طور كلي املاك شامل اراضي ، باغها ، آپارتمانها ،خانهها و ... ميگردد . 2- تاريخچه ثبت : بطوريكه محققين نوشتهاند ، ثبت املاك سابقهاي طولاني دارد و قديميترين سندي كه در اين مورد از حفاريهاي تلو بدست آمده است مربوط
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 10,725 تومان