( -- قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 609
مقدمه از نظر اسلام ، انسان ، برترين موجود عالم است كه خداوند از روح خود در او دميده و فرشتگان را امر كرد تا بر او سجده كنند و او را به عنوان خليفهي خود در زمين برگزيد اگر چنانچه آدمي حرمت خود را حفظ كند و حركت تكاملي را به درستي طي كند به جايي ميرسد كه از ملائك هم بالاتر ميرود و به موقعيتي ميرسد كه در خيال نميگنجد . « رسدآدمي به جايي كه به جز خدا نبيند بنگر كه تا چه حد است مقام آدميت » انسان با چنين موقعيت و جايگاه ممتازي هم سلامت و تماميت جسماني و اموال و متعلقات او مورد تأكيد است و بايد از هر گونه تعرض مصون بماند و هم حفظ حرمت و شخصيت او از جنبههاي گوناگون در اسلام مورد احترام بوده و بر صيانت آن تاكيد شده است ، و بر خسارتهاي وارده بر آن عنايت بيشتري دارد . زيرا پيامبر عظيم الشأن اسلام هدف از بعثت خود را كامل نمودن فضايل اخلاقي عنوان ميكند كه يكي از وجوه فضايل اخلاقي رعايت حقوق معنوي افراد است . پس خسارت منحصر به ضرر مادي نبوده ،بلكه خسارت معنوي ناشي از جرم ، به مهمترين بعد از ابعاد وجود شخصيت انسان كه همان بعد معنوي و روحاني باشد ايراد لطمه نموده و آن را متضرّر مينمايد كه غالباً زيانهاي مادي قابل جبران و طريق جبران آن نيز مشخص است و در بسياري موارد اعاده وضع به حالت سابق آن به نحو كامل وجود دارد ، اما به دليل دشواري اندازهگيري زيان معنوي و تقويم آن به پول و گاهي عدم امكان اين اندازهگيري و سنجش آن با پول ، و يا مرسوم نبودن چنين ارزيابي در نظامهاي مختلف حقوقي ، در خصوص امكان جبران آن ،وحدت نظر وجود ندارد ، اگر چه در اكثر كشورها ، اين نوع خسارت ، نيز مشمول قاعدهي جبران خسارت دانسته شده است . و از اين حيث تفاوتي با خسارتهاي مالي ندارد . ولي در برخي كشورها به طور صريح غير قابل جبران اعلام گرديده ، يا حداقل در امكان جبران آن ترديد شده
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 48,720 تومان