پروژه 24

پروژه 24

دانلود پروژه و حل تمرین و گزارش کارآموزی و تحقیق و مقاله و جزوه و کتاب

نظرسنجی سایت

رشته تحصیلی شما؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 761
  • بازدید دیروز : 1222
  • بازدید کل : 2387165

دانلود پاورپوینت برق گرفتگی و صاعقه زدگی و راه های پیشگیری آن


دانلود پاورپوینت برق گرفتگی و صاعقه زدگی و راه های پیشگیری آن

دانلود پاورپوینت برق گرفتگی و صاعقه زدگی

 

تعداد اسلاید: 37

فرمت: ppt

همانطور که می دانید مدار الکتریکی از یک منبع تغذیه ، مسیر عبور بار الکتریکی و مصرف کننده تشکیل شده است . مسیر عبور جریان از یک منبع تغذیه شروع و به زمین ختم می شود همیشه الکتریسیته یا جریان الکتریکی، کوتاه ترین و سریعترین مسیر را برای رسیدن به زمین پیدا می کند . از آنجا که ۷۰ درصد بدن ما را از آب تشکیل شده است و آب رسانای بسیار خوبی برای عبور جریان الکتریکی می باشد پس وقتی انگشت ما با یک مدار برق دار تماس پیدا می کند یعنی سریعترین و کوتاه ترین مسیر برای عبور جریان پیدا شده است که به این حالت برق گرفتگی می گویند. امروز در انزل وب در مورد شوک الکتریکی ، اثرات ، فواید و مضرات برق گرفتگی بحث خواهیم کرد.

آشنایی با اثرات ، فواید و مضرات برق گرفتگی یا شوک الکتریکی در بدن انسان

شوک الکتریکی یا برق گرفتگی یا فره گرفتگی زمانی رخ می دهد که فرد با یک منبع انرژی الکتریکی تماس داشته باشد. انرژی الکتریکی که از طریق بخشی از بدن جاری می شود موجب شوک می شود. قرار گرفتن در معرض انرژی الکتریکی ممکن است منجر به هیچ آسیبی نشود و یا ممکن است آسیب های ویرانگری را ایجاد کند و منجر به مرگ شود. سوختگی شایع ترین آسیب برق گرفتگی است

علل برق گرفتگی

نوجوانان و بزرگسالان در محل کار بیشتر در معرض برق گرفتگی قرار خواهند گرفت. در آمریکا حدود ۱۰۰۰ نفر براثر برق گرفتگی می میرند. بیشتر این مرگ ها به آسیب های در حین کار مربوط می شود. متغییرهای بسیاری وجود دارند که میزان آسیب های وارده را تعیین می کند. این متغییرها شامل نوع جریان ( AC یا DC)، مقدار جریان ( که توسط ولتاژ منبع و مقاومت تعریف می شود)، و مسیری که برق از بدن عبور می کند می باشد. ولتاژ پایین برق ( کمتر از ۵۰۰ ولت) به طور معمول به انسان آسیب نمی زند و ولتاژ بالای برق ( بیشتر از ۵۰۰ ولت) منجر به اسیب های جدی می شود.

فواید برق گرفتگی در تقویت حافظه

تحقیقات نشان داده است که تحریک مغز با شوک الکتریکی می تواند قابلیت یادگیری و حافظه افراد را تقویت کند. دانشمندان معتقدند که عبور جریان الکتریکی کم از بخش های خاصی از مغز می تواند منجر به افزایش عملکرد تحصیلی شود. این تکنیک به عنوان تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال (TDCS) شناخته شده است که قبلا برای درمان اختلالات شناختی در بیماران مبتلا به آسیب های مغزی و سکته مغزی و کسانی که مشکل یادگیری دارند استفاده می شد. با این حال کارشناسان دانشگاه اکسفورد کشف کرده اند که این روش می تواند به بهبود سلامت افراد بزرگسال کمک کند.

محققان دپارتمان روانشناسی تجربی دانشگاه یک سری آزمایشات را بر روی داوطلبان سالم انجام دادند و نحوه حل مسائل ریاضی را قبل و بعد از TDCS آزمایش کردند. الکترودهایی به سر وصل می شدند و تا ۲۰ دقیقه جریان های الکتریکی کمی به بخشی از مغز ارسال می شد. نتایج نشان داد که قابلیت های توجه، دید موضوعی، تصمیم گیری، حل مسئله، ریاضی، زبان، حافظه بهبود یافتند. محققان ادعا کردند که اثرات مثبت می تواند ۱۲ ماه طول بکشد. دکتر روی کوهن کادوش که سرپرست این پژوهش بود گفت: “ایده این است که مغز به منظور یادگیری اطلاعات جدید مانند ریاضی تحریک شود”. چیزی که در بزرگسالان یافت شد این است که شوک الکتریکی خفیف به مغز، نه تنها ریاضی بلکه زبان، توجه و تصمیم گیری را برای مدت زمان طولانی بهبود می دهد.

فایده برق گرفتگی در انقباض عضلات

انقباض عضله وقتی که اعصاب شما یک سیگنال به عضلات ارسال می کند اتفاق می افتد. ارتباط بین سلولهای عصبی به وسیله جریان الکتریکی انجام میپذیرد. این سلولها برای برقراری ارتباط از سیگنالهای الکتریکی با جریان و ولتاژ بسیار پایین استفاده میکنند. به وسیله این سیگنالها دستور از سیستم عصبی به قسمتهای مختلف بدن مانند ماهیچهها یا غده درون‌ریز میرسد. دستگاه تحریک الکتریکی عضله در یک روال مشابه موجب انقباض عضله می شود. از روش تحریک الکتریکی EMS (انقباض ماهیچه‌ها به وسیله ایجاد تحریکات الکتریکی درونی) برای بالا بردن کارایی ورزشکاران و بالا بردن قدرت ماهیچه‌ها و حجم آنها استفاده می‌شود. استفاده از این روش نتایج خوبی در بالا بردن قدرت ماهیچه‌ها داشته است.

 

 

فهرست

تعریف برق گرفتگی

منابع تولید برق

آسیب های برق گرفتگی

عوامل موثر بر شدت برق گرفتگي

دلایل خطرناک بودن جریان متناوب

عوامل موثر بر شدت برق گرفتگي

علائم بالینی برق گرفتگی

انجام مراقبتهای پیش بیمارستانی

صاعقه زدگی

تعریف صاعقه زدگی

مکانیسم و نحوه تولید رعد و برق

برخورد با صاعقه

آسیب های ناشی از صاعقه

مکان های خطرناک برخورد صاعقه

مکان های نسبتا امن

اقدامات درمانی در صاعقه زدگی

 

 


مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

در صورت هرگونه مشکل و مغایرت در دانلود فایل ها به پشتیبانی سایت مراجعه کنید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما