پروژه 24

پروژه 24

دانلود پروژه و حل تمرین و گزارش کارآموزی و تحقیق و مقاله و جزوه و کتاب

نظرسنجی سایت

رشته تحصیلی شما؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 591
  • بازدید دیروز : 1004
  • بازدید کل : 2379694

پروژه اثر تنش شوری و محلول پاشی اسید سالیسیلیک بر خصوصیات رویشی و زایشی گیاه دارویی همیشه بهار


پروژه اثر تنش شوری و محلول پاشی اسید سالیسیلیک بر خصوصیات رویشی و زایشی گیاه دارویی همیشه بهار

پروژه اثر تنش شوری و محلول پاشی اسید سالیسیلیک بر خصوصیات رویشی و زایشی گیاه دارویی همیشه بهار

تعداد صفحات : 77

فرمت : WORD

چکیده

این آزمایش به منظور ارزیابی اثرات محلول پاشی اسید سالیسیلیک بر خصوصیات رویشی و زایشی گیاه همیشه بهار تحت تنش شوری، در آزمایشگاه و گلخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در سال 1394 انجام گردید. آزمایش به صورت فاکتوریل و در قالب طرح کاملاً تصادفی در گلخانه با 4 تکرار انجام گردید. فاکتورهای آزمایش شامل چهار سطح تنش شوری (0، 50، 100، و 200 میلی مولار) و چهار سطح محلول پاشی اسید سالیسیلیک (0، 1، 5/1 و 2 میلی مولار) بود. سطوح تنش شوری با استفاده از کلرید سدیم ایجاد شد.

منشأ گیاه دارویی همیشه بهار

همیشه بهار با نام انگلیسی پات ماری گولد گیاهی علفی از خانواده کاسنی است که منشأ آن مدیترانهو غرب آسیا گزارش شده است. همچنین این گیاه در جنوب اروپا نیز کشت می شده است(امید بیگی،1384؛ بورن و وان دیجک، 1994). نام همیشه بهار از کلمه لاتین کالند به معنای روز اول هر ماهمی آید زیرا این گیاه دوره گلدهی طولانی دارد و گلها به طرف خورشید می چرخند. گل های همیشه بهار در روشنایی باز و در تاریکی بسته می شوند(دیندا و راکر، 1998). در ایران این گیاه در نواحی غربیو جنوب غربی می روید و در نقاط دیگر پرورش داده می شود(صمصام شریعت، 1384).

خصوصیات گیاه شناسی

نام علمی : Calendula officinalis

نام انگلیسی : Pot Marigold

تیره: Asteraceae

همیشه بهار گیاهی یکساله تا چند ساله و متعلق به خانواده کاسنی است. گل این گیاه علاوه بر مصارف خوراکی(طعم دهنده و رنگ دهنده غذاها) دارای مواد مؤثره و ترکیباتی استکه در صنعت (تهیه رنگ های نقاشی و نایلون صنعتی) و داروسازی کاربرد دارد. بذر آن حدود 15 تا 20 درصد روغن دارد که این نوع روغن دارای 45 تا 60 درصد اسید کاندولیک می باشد(مارتین ودئو، 2000). همیشه بهار گیاهی با رشد نامحدود است و گلدهی آن طی دوره طولانی و تا فرا رسیدن اولین یخبندان پاییزه ادامه می یابد

 


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

در صورت هرگونه مشکل و مغایرت در دانلود فایل ها به پشتیبانی سایت مراجعه کنید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما