دانلود آموزش انواع ساختار و طراحی سکوهای آفشور نفت و گاز
ساختارهای فراساحلی با کاربردهای متعددی در سرتاسر جهان در عمق های مختلف و محیط های متفاوت به کار
می روند.
پیش گفتار و تاریخچه
از اواسط قرن ۲۰در ادامه تاریخ نفت ایران، سکوی نفتی هم وارد تاریخ ایران شد، در این مطلب مختصری از
تاریخچه سکوهای دریایی ارائه می شود.
سکوهای چوبی
تصویر دکل های چوبی
دانلود آموزش انواع ساختار و طراحی سکوهای آفشور نفت و گاز
احتمالا اولین تلاش جهت دستیابی به نفت بستر دریا، در کالیفرنیا و حدود سال ۱۹۰۰ میلادی به ثمر رسید، که چاه های نفت از روی اسکله ای متصل به ساحل و به فاصله ۵۰۰متر از ساحل حفر گردید .
در سال ۱۹۰۹در دریاچه فری در کادوپاریش لا، با استفاده از شمع های چوبی و دکل های حفاری چوبی، سکویی چوبی ساخته شد، و از روی آن چاه هایی حفر گردید.
دین ترتیب اتصال سکو به ساحل از بین رفت، و سکو با استفاده از شمع در دریا احداث گردید.
در سال ۱۹۲۰یک سکوی چوبی در آب های کم عمق دریاچه ماراسی بیو واقع در ونزوئلا ساخته شد، و از روی آن عملیات حفاری انجام پذیرفت.
در سال ۱۹۳۰ در جنوب لوئیزیانا، از روی یک سکوی چوبی، که کانالی در کنار آن جهت استفاده از سرویس بارجها، و
قایقها جهت حمل و نقل احداث شده بود، حفاری صورت گرفت .
ایجاد سکو های چوبی با استفاده از شمع های چوبی همچنان ادامه یافت، به نحوی که در سال ۱۹۳۳سکویی در اعماق ۳/۷متری آب، و به فاصله یک کیلومتری از ساحل احداث گردید.
در سال ۱۹۳۷شرکت، برون اندروت آمریکایی در فاصله ۱/۶کیلومتری از ساحل، یک سکوی چوبی در عمق ۴/۳متری احداث نمود .
عملیات احداث سکو های چوبی تا سال ۱۹۴۰ادامه یافت، و پس از آن به علت شروع جنگ جهانی دوم گسترش عملیات معلق گردید.
شکل سکوی فولادی
دانلود آموزش انواع ساختار و طراحی سکوهای آفشور نفت و گاز
در ادامه با انواع سکوهای نفت و گاز آشنا می شویم :
سکوهای ثابت
سکوی حفاری خود بالابر
سکوی حفاری متحرک
سکوهای شناور در آب
سکوهای نیمه شناور
سکوهای ستونی
سکوهای مجهز به پایه های کششی
سکوهای فراساحلی
مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان
برچسب های مهم