امروزه برقراری ارتباط تلفنی درون سازمانی از طریق خرید خط تلفن مجزا برای هریک از کارمندان یک مجموعه و یا موسسه امری پرهزینه و غیر منطقی می باشد.
سیستم های تلفنی ارتباطی محلی که اصطلاحا با عنوان سانترال نام برده می شود این توانایی را دارا می باشد که به تعداد مورد نیاز شما شماره داخلی فراهم نماید به صورتی که کارمندان و کارکنان بتوانند به صورت رایگان با دیگر همکاران خود ارتباط برقرار و استفاده از خطوط تلفن اصلی را بین انها امکان پذیر می کند. از مهم ترین قابلیت های این سیستم می توان به سیستم تلفن گویا اشاره کرد به گونه ای که چنانچه شخصی خارج از مجموعه با شماره های شما تماس بگیرد بعد از پیام خوش آمد گویی امکان قابلیت انتخاب جهت اتصال به بخش مورد نظر را به شخص می دهد.
یک سیستم تلفن مرکزی (سانترال) شامل دستگاه های زیر می باشد: