( -- قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 147
موضوع: عکاسی تبلیغاتی رنگ در سالهاي اخير عكس رنگي در مقايسه با عكس سياه و سفيد رواج فوقالعاده زيادي يافته است. آنچه تجارب زياد عكاس رنگي را نشان ميدهد اين است كه رنگ نيز يكي از عناصر تصوير است، مانند عناصر ديگر آن. بايد دانست كه رنگ، به تنهايي ندرتاً قادر است توجه ببيننده را جلب كند. بيش از هر چيز بايد گفت كه رنگ به تنهايي قادر است اختلاف دو ناحيه را كه در عكس سياه و سفيد ممكن است محسوس نباشد، به خوبي نشان دهد. همآهنگي و تضاد رنگها جاي بحث زيادي دارد و با استفاده از هر يك از اين دو ويژگي ميتوان تصاوير بسيار زيبايي پديد آورد. رنگ چنانچه هست و آنچنان كه ما ميبينيم در اولين قدم عكاسي رنگي، نخستين سؤالي كه پيش ميآيد اين است كه: « رنگ چيست؟ آسمان چرا آبي است؟ گل چرا قرمز است؟» در جواب گفته ميشود: «آسمان آبي است، چون فقط اشعه آبي را منعكس ميكند. گل سرخ است، به دليل اينكه جز اشعه سرخ پرتوهاي ديگري را منعكس نميكند.» اما چنين پاسخي وقتي ميتواند كاملاً صحيح باشد كه در دنيا فقط يك رنگ سرخ وجود داشته باشد. در صورتي كه ميدانيم چنين نيست. گلي كه از آن بحث ميكنيم حتماً بهتر است از گلهاي ديگر اشعة سرخ را منعكس ميكند ولي اشعة سبز، زرد، آبي را كاملاً جذب نميكند و به نسبت كمي و زيادي آنها گفته ميشود كه اين سرخ مايل به نارنجي يا مايل به بنفش و غيره است. بدين ترتيب نتيجه ميگيريم كه در طبيعت رنگ خالص وجود ندارد و آنچه ميبينيم تركيباتي از انواع مختلف رنگهاست. رنگ و نور . به اين نكته بايد خوب توجه داشت كه «رنگ بدون نور معني ندارد» و در حقيقت يكي بدون ديگري نميتواند وجود داشته باشد. از آنجه كه نور پيوسته در حال تغيير است. مسئله عكاسي رنگي پيچيده و مشكل ميشود، زيرا مواد حساس فيلمها توانايي
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 17,640 تومان